Pinsamt…

Vardagsliv

… att jag inte bloggat på typ tre veckor, tänker ju typ vaaarje dag att det här ska jag blogga om men så tänker jag att hur kul kan det vara att läsa om mina dagar som arbetslös. Nåja, skit samma- den här helgen har bjudit på en massa härliga sammankomster med fina vänner, i fredags t.ex så åkte jag och bröderna brothers till Kungsbyn och medan vi satt och kastade i oss lunch så träffade vi på familjen Axnér som också var där. Det slutade med spontanmiddag hemma hos oss på altanen i sommarvärmen- underbaaart! 

Igår åkte T och Rio iväg till båten och tog en sväng på sjön för lite fiske. Jag och Aaron stannade hemma med planen att gå ner på stan för att köpa fästingmedel till vår mördarkatt men eftersom Aaron bestämde sig för att sova mellan 10 och 13 så blev det inte så mycket gjort. Lagom till att han sedan sovit sin eftermiddagslur på 1,5 timme så kom Rios kompis Moa och hennes fina föräldrar på besök för taktiksnack inför dagens utestäd. 

Idag utestäd på förskolan och eftersom jag har hamnat i styrelsen så hade jag fixat lite verktyg och käk till dagens kämpar. Jag och Aaron åkte på babysim medan de andra krigarna kämpade på, stor eloge till pappa som kom upp och gjorde säkerhetskoll åt oss.

När vi kom hem fick jag lite feeling från den lilla insats jag bidrog med på förskolan idag så jag satte igång och fixade min blivande lavendelrabatt som ska iordningställas imorgon,samtidigt klippte T gräset och fixade lite- så skönt med en heldag ute! 

Till middag blev det kebab och nu Vm-final innan läggdags! 

Kommentera

