”Rånad på Junibacken” 

Vardagsliv

Det blev Junibacken med huliganerna. Efter lunchen lastade jag in båda kidsen i bilen och körde till Djurgården. Trots GPS så körde jag såklart fel så vi tog oss en sightseeing i Värtahamnen innan vi hittade till Djurgården. Dessutom råkade jag välja fel fil så ett tag hamnade vi på buss/spårvagnsbanan, det var även jääävligt svårt att hitta rätt (tog 3 försök). 

Väl på parkeringen var det bara att betala 100kr för två timmar, sedan 300kr i inträde för mig och Rio. Vilket jag tycker var lite väl saftigt!


Inne på Junibacken så hängde vi bl.a med Mamma Mu, Pettson, Alfons Åberg, Karlsson på taket och Gittan innan jag lyckades tjata till mig en tur i sagotåget och därefter fika. För 3 småkakor, en festis, en äppeljuice och en wrap betalade jag nästan 200kr- sjukt! 

Helt ärligt så var jag faktiskt lite besviken efter vårt besök, klart att det var mysigt och lagom stort och Rio hade superkul, men jag tycker verkligen inte att det var värt 600 spänn för två timmar. Jag kände mig faktiskt lite rånad när jag satte mig i bilen och skulle hämta upp T på vägen hem. 

Nåja, Rio hade som sagt superkul och det är väl egentligen det viktigaste, Aaron däremot var ju något mittemellan, alldeles för stor för att hänga i en bärsele och samtidigt lite för liten för att kunna klättra och leka ordentligt. 

Ska det bli besök fler ggr så ska jag komma ihåg allt det här. 

Kram!

Kommentera

